איך להטעין רכב חשמלי?

מערכת שורש  ז שבט, תשפג  1/29/2023

לאור הפופולריות ההולכת וגדלה של רכבים חשמליים, אפשר לראות ברוב מבני המשרדים המודרניים כמה עמדות לנוחות הציבור
.......................

איך להטעין רכב חשמלי?

צילום: אתר הלקוח

רכב חשמלי

כל מי שמחליט לקנות רכב חדש שהוא רכב חשמלי, מביא בחשבון את ההיערכות לקראת קבלת הרכב שהוא הזמין מסוכנות הרכבים. להבדיל מרכב רגיל או רכב היברידי שמונע באמצעות דלק או סולר, ברכבים חשמליים הטענה היא באמצעות חשמל אשר אפשר להזרים לרכב זה בעמדות הציבוריות שקיימות בתחנות הדלק ברחבי הארץ, בחניונים תת קרקעיים במשרדים, בבנייני מגורים וגם בחניונים הפרטיים של בעלי הבתים הפרטיים.

כל בעל רכב צריך לדאוג שתהיה לו עמדת טעינה לרכב חשמלי בסמוך לביתו כדי שהוא יוכל לטעון את הרכב בכל עת ולא להיות תלוי בעמדות הציבוריות. הדרך הנוחה ביותר היא לטעון את הרכב בשעות הלילה ויש לכך יתרון משמעותי כיוון שבשעות האלו צריכת החשמל הכללית במבנה מגורים היא דלילה ולכן פעולות הטעינה של הרכב אינן מפריעות לצריכת החשמל ולא יגרמו להפסקת החשמל במבנה כולו אם מדובר בהספק שהוא חד פאזי.

טעינה של רכב חשמלי

התקנה של עמדת טעינה עבור רכב חשמלי בבניין מגורים כוללת חיבור הן לקרקע והן לארון החשמל. אנשי מקצוע שהם מומחים בתחום זה מבצעים בשלב ראשון בדיקה של השטח כדי למצוא את החניה שהיא המתאימה ביותר עבור עמדה זו. קו החשיבה הוא שהמיקום שייבחר יהיה נוח לטעינה עבור בעל הרכב מבחינת הגישה לעמדה וביצוע הטעינה בפועל. אם יש אפשרות ההעדפה היא שהחניה תהיה קרובה ללוח החשמל. אם הדבר אינו אפשרי, איש המקצוע ימתח את הכבלים המתאימים מלוח החשמל עד מיקומה של העמדה וזאת בנוסף לכבל המתחברים לקרקע. במידת הצורך הוא ימליץ גם על שינוי אספקת החשמל לתלת פאזי.

אם יש כמה דיירים שהם בעלי רכב חשמלי או מתכוונים לרכוש בקרוב ובחניה היא שלהם בטאבו, מרכזים כמה חניות סמוכות ומתקינים בהם כמה עמדות טעינה.

התחשבנות כספית בנושא טעינת החשמל

לעמדת הטעינה מתקינים גם תוכנה ייעודית לחישוב עלויות החשמל. כל בעל רכב ממלא חשמל לאורך כל החודש ובתחילת החודש שלאחר מכן הוא מקבל פירוט של צריכת החשמל. מכיוון שהוא חתם בעת ההתקנה על הוראת קבע לתשלום העלויות האלו, סך התשלום יורד מחשבון הבנק שלו. בדרך זו ועד הבית או חברת הניהול אינם צריכים להתעסק בכל הנושא הזה, כיוון שבעל רכב חשמלי משלם ישירות על פי הצריכה החודשית שמשתנה מחודש לחודש.

עמדות טעינה לרכבים חשמליים

מעבר לעמדה הנוחה לשימוש בבניין המגורים, הבעלים של רכב פרטי יכול לבצע טעינה גם בבניין המשרדים שבו הוא עובד אם הותקנו בו עמדות טעינה עבור העובדים. לאור הפופולריות ההולכת וגדלה של רכבים חשמליים, אפשר לראות ברוב מבני המשרדים המודרניים כמה עמדות לנוחות הציבור.

מי שגר בבית פרטי, מתקין עמדה כזו בתוך חניית הרכבים שממוקמת בחצר הבית. בדרך זו הוא מטעין בכל עת והעוברים והשבים אינם יכולים להגיע לעמדה זו כיוון שהיא פרטית ומיועדת לשימוש שלו בלבד.